xtree6.gif (8191 bytes)titleanim_comic_snowman01.gif (20468 bytes)

Fa un click pe mine pentru a citi stirea pe larg! Stirile pe scurt:   ...
In Top100 suntem pe locul ?.
Daca v-au placut stirile Virtual Arad, apasati aici:

xmascan1.gif (6951 bytes)

Joi, 24 decembrie 1998

Felicitare - Virutal Arad News

"VIRTUAL ARAD" doreste tuturor vizitatorilor,
SARBATORI FERICITE si
un NOU AN cu sanatate si impliniri.
LA MULTI ANI !

Aradul noaptea - Virtual Arad news (c) 1998Este sfarsit de an. Moment (ori perioada) propice pentru tras linia si intocmirea bilantului sau pentru o sudalma rostita cu naduf, incheiata cu "s-a mai dus un an". Am aruncat si eu o privire peste anul 1998 incercand sa pun cate ceva pe talerele balantei. Ce au reusit si ceea ce n-au reusit sa faca ustensilele noastre de scris, carora li s-a terminat demult pasta si cerneala si zac acum in uitare prin vreo groapa de gunoi clandestina a orasului. Apropos, n-am reusit sa punem pixul ca pe un prim tarus la o noua groapa de gunoi, ecologica si legala. Va mai amintiti de siamezele de la Peregu Mic? Familia era disperata. Nimeni nu o ajuta. Ziarul "Obsevator" a fost singurul care a scos cazul in atentia celor ce il puteau rezolva. Siamezele au fost operate in Ungaria, iar acum sunt sanatoase. Dupa operatie s-au gasit destui care sa prezinte stirea, asa ca pe o curiozitate. Am mai reusit sa transformam un vis in realitate si sa-i aducem unui taran aradean tractorul piesa de muzeu pe care nu credea ca-l va mai vedea intors de la Slobozia, dupa ce fusese inselat ani de-a randul. Un profesor american de la Liceul "Elena Ghiba Birta" si-a putut primi salariul restant pe cateva luni numai dupa ce totul a fost divulgat in "Observator". Nici greva nu l-a ajutat. O familie cu mai multi copii, mama fiind bolnaya de cancer a scapat de vicisitudinile vietii tot datorita cuvintelor din ziarul nostru. Padurile au ramas (deocamdata) ale Aradului nu fiindca s-ar fi dus lighioanele in audienta la guvernul pus pe reinfiintarea regiunii Timisoara si a raionului Arad, ci tot din cauza pixurilor noastre care pus-au o propta buna la sprijinirea interesului aradenilor. Si exemplele de reusite pot continua, pe lungimea mai multor articole. Aici am enumerat doar cateva exemple. Ah! Era sa uit! Am reusit sa-i gasim chiar pe cel mai cautat dintre pamanteni, Dumitru Branc. L-am gasit tocmai cand politia il cauta mai abitir. Noi am sunat la usa, in ziua de Florii, primarul ne-a deschis, l-am fotografiat si am plecat. A doua zi politia escalada peretii casei. Dar nu l-au gasit. E drept ca i-am pierdut si noi urma. Asta poate fi o nereusita, insa nu ne-am propus sa devenim detectivi particulari, ci ziaristi. N-am reusit nici sa facem administratia locala sa se mai ocupe de orasul al carei denumire este in coada tuturor institutiilor statului. Concomitent si in coada intereselor acestora. N-am reusit sa vorbim cu presedintele Constantinescu. Era protocolar si ragusit. Nu-i nimic, noi am tusit semnificativ in scris. Fiecare cu boala lui. Totusi e bine ca nu-i epidemie. N-am reusit sa promovam UTA. Asta numai datorita faptului ca din tribune nu se pot marca goluri cu stiloul. Cu toate acestea vom incerca in retur. N-am reusit sa convingem pe nici o autoritate ca Aradul are nevoie de o casa memoriala Stefan Cicio Pop. Asta este! Las' ca sunt destui care se vor lauda cu sentimentele patriotice. N-am reusit sa dezapezim strazile municipiului si ale judetului. Am tot varat penitele in zapada, insa era prea inghetata. Vom elabora un buletin meteorologic numai cu, vreme calda care sa topeasca zapada. Mai usor vom convinge planeta sa-si accelereze miscarea de revolutie in jurul Soarelui, N-am reusit sa convingem parlamentarii de Arad ca in pofida tuturor trenurilor, hotelurilor si a distantei fata de Bucuresti, totusi au fost votati de aradeni si pentru ei trebuie sa faca ceva. Macar sa-i asculte. Sa ne amintim doar de reusite, sa uitam nereusitele. Sunt sarbatorile de iarna. Asadar, sarbatori fericite! Craciun fericit! Nu va urez unul imbelsugat pentru ca suna a ironie de proasta calitate.

De Craciun, multi dintre aradeni vor pune pe masa cupoanele de pensie Romanul de vita veche stie ca in preajma Craciunului trebuie sa taie porcul pentru ca sarbatorile de iarna sa-l gaseasca cu carnati pe masa pentru a omeni colindatorii. Suntem, din nou, in Ajun de Craciun si ne-ntrebam cati dintre noi ne-am permis in acest an sa ne umplem camara de alimente cu mezeluri de porc. E drept ca preturile la kilogramul de porc viu s-au invartit undeva intre 10.000 si 11.000 lei, ceea ce inseamna ca desi leul s-a mai devalorizat, pretul la porci a ramas neschimbat in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut.Taiatul porcului o tehnologie dibn tata in fiu. Cei care n-au avut posibilitatea sa-si ingrase propriul porc s-au dus la piata de unde au cumparat porcul la alegere. Macelarii au pus intre timp cazanul cu apa rece pe foc. "Patrupedul" odata sosit in curtea clientului este injunghiat in gat. Urmeaza apoi operatia de parlire a soriciului. Imediat dupa aceea apa fiarta curata porcul de orice mizerie. Transarea se face doar de catre macelari, care scot suncile, pulpele, carnea si muschii, transarea devenind o adevarata arta. In ce priveste pregatirea mezelurilor, aici lucrurile difera de la o familie la alta. Noi ne-am ales cu coada si sorici, pentru ca obiceiul romanesc spune ca in ziua taierii se consuma sorici si ...tuica de casa. "Porcul il tai de pe lista, e mai ieftin !" Prin piata de animale sunt destui de putini cumparatori, asa se explica pretul destul de scazut la kilogramul de porc viu. Romanii au rabdat luni in sir pentru ca in aceasta luna sa poata cumpara un porc. Altii, insa, nu-si vor putea permite sa cumpere un porc nici de-acum zece ani. Cu o pensie ce nu depaseste 400.000 lei pe luna, care Guvern considera ca omul de rand mai poate sa traiasca bine. Astfel ca traditia de a taia porcul de Craciun tinde sa devina un lux. Iata ce ne spunea doamna Maria Ignat , o "trecatoare " prin piata de animale: "Daca stau sa ma gandesc la pretul de acum un an, 11.500 lei kilogramul de porc viu, as putea spune ca acum porcii sunt chiar ceva mai ieftini. Insa, pe de alta parte, destul de putine familii isi pot permite sa puna banii jos la cumpararea unui porc. Decat sa tai un porc la peste un milion de lei, mai bine il tai de pe lista, e mult mai ieftin..." Astfel ca traditia romaneasca cu guitatul porcului de Craciun sub cutitul macelarului are toate sansele sa dispara in urmatorii ani daca reforma pe care ne zbatem sa o traversam nu se va sfarsi. De parca Romania ar creste numai generatii de sacrificiu. Pana si porcii au de suferit de pe urma reformei..

Ieri, la pranz, in piata "Mihai Viteazu" a izbucnit o bataie generala, in care au fost implicate peste o suta de persoane. Speriati ca vor ramane fara brad de sarbatori, oamenii au atacat, pur si simplu un autocamion care tocmai dorea sa descarce brazi in piata. Ca sa ajunga la rand si sa poata cumpara un brad uratel la pret oficial, cele o suta de persoane s-au calcat in picioare, s-au lovit cu pumnii si si-au rupt hainele. Nici gardienii publici nu au reusit sa calmeze spiritele. Pe piata neagra un brad de o jumatate de metru se vindea ieri cu 80.000 lei iar metru de beteala rosie a saltat la 40.000 lei.

Oreselul Copiilor in Arad - Virtual Arad News (c) 1998Ieri, in jurul orelor 11,00, a avut loc pe Aeroportul din Arad manifestarea pomului de iarna unde, in prezenta unui numeros public, Mos Craciun a impartit copiilor angajatilor cadouri. Aceasta manifestare este o traditie in randul angajatilor aeroportului, de cel putin sase ani, cadourile fiind aduse de catre Mos cu un avion al aviatiei sportive. Dupa parerea lui Gheorghe Udrescu, directorul Aeroportului International Arad, cadourile au fost destul de consistente (valoarea lor fiind de aproximativ 90.000 lei), peste 60 de copii bucurandu-se de ele. De mentionat ca aceste cadouri au fost cumparate prin eforturile proprii ale sindicatului si a conducerii Aeroportului si nu au fost primite de la sponsori.

Vremea va deveni schimbatoare si se va incalzi usor spre sfarsitul intervalului. Cerul va fi temporar noros, iar pe alocuri se vor semnala precipitatii predominant sub forma de ninsoare. Vantul va sufla de la slab la moderat din sector vestic. Temperaturi maxime: -5 la 0° C. Dimineata, in zonele joase se va forma ceata asociata cu depunere de chiciura.

xmasb.gif (3928 bytes)

Arhiva

Ati pierdut o stire importanta? Nici o problema! Consultati arhiva stirilor "Virtual Arad".

santwav.gif (30620 bytes)

santa3.gif (11001 bytes)

typewr.gif (252 bytes) Stiri compilate si redactate de Gheorge Puterity si Florin Trutiu.
html0a.gif (339 bytes) Adaptare pentru Web de Draghi Puterity.

return Inapoi la pagina principala.xmastock.gif (9435 bytes)

present.gif (2827 bytes)Stirile Virtual Arad au avut in total counter vizitatori.