Ion
Iliescu si-a incheiat cariera prezidentiala asa cum
a inceput-o: urat!
Gratierea lui Miron Cozma, minerul care a facut pace
sociala cu maciuca, inchide un arc de cerc deschis
in perioada 1990-1991.
Ion Iliescu si-a dat arama pe fata: batranul activist
nu s-a schimbat in ultimii patru ani, doar conjunctura
politica a fost alta.
Numai asa se explica faptul ca un mandat decent, incununat
cu importante succese diplomatice care au apropiat
tara de NATO si UE s-a putut incheia cu un omagiu
adus celui care ne-a aratat cat de greu se stinge
spiritul totalitar si cat e de greu sa construiesti
o democratie.
Maniera in care a lucrat administratia prezidentiala
este perfida.
Gratierea a venit in ultimele zile ale mandatului,
dar si intr-o perioada de efervescenta politica, pentru
a se pierde cat mai repede in noianul de evenimente.
Miron Cozma este chiar ultima persoana care merita
clementa sefului statului, a carui principala atributie
este tocmai cea de garant al statului de drept.
Minerul Cozma a batut, a distrus, a recidivat, nu
si-a recunoscut vina.
A atacat institutiile fundamentale ale statului, a
pus in pericol ordinea democratica din Romania.
Gestul lui Ion Iliescu poate avea o singura explicatie:
vinovatia.
Presedintele a simtit nevoia unui gest reparatoriu
fata de bastonul pe care s-a sprijinit in momentul
in care si-a construit influenta fantastica, eliminandu-si
toti adversarii si stopand orice initiativa de reforma
care ii punea in pericol reteaua de relatii.
De acum, e oficial: Ion Iliescu a chemat minerii la
Bucuresti sa rastoarne guvernul lui Petre Roman si
asa s-a nascut un monstru.
Paranoia minereasca si-a trait ultimele clipe cu putini
ani in urma, dupa ce a plutit ca un spectru urat asupra
democratiei romane aproape un deceniu.
Iliescu a gresit – moral, nu poti sa iti faci singur
dreptate.
Din moment ce omul de stat care a dominat politica
anilor 90` nu a lasat institutiile, justitia sa faca
dreptate, nu trebuia sa faca acest gest care sa ii
permita sa plece cu constiinta impacata.
Daca ar fi fost un om politic cu adevarat mare, Ion
Iliescu ar fi acceptat judecata istoriei.
Flavius
Ghender - Observator
Atentie
la marfurile specifice sarbatorilor!: Comerciantii vand
la gramada produse de proasta calitate
Comerciantii
de produse specifice sarbatorilor de iarna au fost
controlati de catre inspectorii Oficiului Judetean
pentru Protectia Consumatorilor (O.J.P.C.) Arad, in
cadrul unei actiuni desfasurate conform programului
Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
Au fost vizati aproximativ 20 de agenti economici
care vand astfel de marfuri in piete sau unitati comerciale
din municipiu si din judet... Marfuri fara elemente de identificare si caracterizare Nereguli destul de grave au fost depistate atat
la comerciantii din municipiu, cat si la cei din judet.
La unitatile comerciale P.F. Cretu Nicolae Arad, P.F.
Cotoc Silvia Adela Arad si P.F. Den Company Arad nu
erau afisate denumirea firmei si programul de functionare.
La S.C. Edvin & Ovi S.R.L. Arad si S.C. Alfa Plus
S.R.L. Arad au fost gasite expuse spre comercializare
becuri luminoase pentru decor aduse din import care
nu erau insotite de elemente de caracterizare si identificare
referitoare la denumirea produsului sau a importatorului
sau adresa acestuia, nu erau specificate principalele
caracteristici calitative (numarul de becuri si puterea
acestora).
Cele mai grave nereguli au fost depistate la S.C.
Madeline Import Export S.R.L. Gurahont si S.C. Cisib
S.R.L. Arad, unde produsele erau comercializate fara
informatii referitoare la riscurile posibile si modul
de utilizare. "Aceste produse fara informatii privitoare
la riscuri sunt periculoase pentru ca pot duce la
electrocutari sau incendii. De aceea, rugam consumatorii
sa fie foarte atenti la ceea ce achizitioneaza",
spune Gheorghe Iancu - inspectorul sef al O.J.P.C.
Arad.
Interesant de punctat este faptul ca nici un agent
economic dintre cei 20 verificati nu eliberau certificate
de garantie la instalatiile luminoase pentru decor,
iar in cazul in care se defecteaza nu pot fi schimbate
sau reparate de catre firma nu se stie care. Sanctiuni
drastice In timpul acestor controale au fost aplicate sanctiuni
contraventionale in valoare de aproximativ 40 de milioane
de lei. "Mai mult decat atat, au fost oprite temporar
de la comercializare produse care prezentau riscuri
de accidentare sau elemente incomplete de identificare
in valoare totala de 31 de milioane de lei",
ne-a mai informat Gheorghe Iancu.
Prin urmare, aradenii ar trebui sa fie foarte atenti
la produsele pe care le cumpara.
Din cauza unor marfuri de proasta calitate si periculoase,
in loc sa-si petreaca sarbatorile linistiti, ar putea
sa se confrunte cu fel de fel de probleme. In cel
mai fericit caz, aceste produse, daca sunt cumparate
la repezeala si fara a tine cont daca indeplinesc
conditiile prevazute de lege ar putea sa nu functioneze,
iar cel care le-a achizitionat sa ramana si fara bani
si fara aranjamente de sarbatori.
Dar daca din nefericire se intampla o nenorocire vina
si-o impart in egala masura comerciantii din piete,
ahtiati dupa castig, dar si parintii inconstienti,
care fie nu au bani, fie se zgarcesc, cumparand un
lucru ieftin si de proasta calitate.
Nadia
Bodran - Adevarul
A
5-a editie a expozitiei de numismatica si filatelie
O
expozitie de numismatica, filatelie si obiecte de
arta a avut loc la sfarsitul saptamanii la ARAD!
Peste 60 de colectionari din tara si strainatate au
participat la cea de-a 5 a editie a expozitiei.
Si de aceasta data, printre cele mai valoroase exponate,
care costa pana la cateva mii de EURO, s-au numarat
ceasuri, pendule, sabii de Toledo si vase de argint!
Expozitia a avut loc intr-unul din restaurantele aradene
si la care au participat colectionari din 8 tari.
Chiar daca cei mai multi vizitatori s-au multumit
sa priveasca si sa admire exponatele, pasionatii au
folosit ocazia pentru a-si imbogati colectiile.
Izabela
Vekas - Televiziunea Arad
Expozitia
fotoclubului aradean - Artisti de piatra, lumina, picatura
de roua si...esenta vietii
Complexul
Muzeal Arad a organizat, la inceput de decembrie -
Expozitia "Salonul de iarna" organizata
de fotoclubul aradean.
Ca sa poti spune cateva cuvinte despre aceasta expozitie-eveniment,
trebuie sa stii cate ceva despre acei oameni nevazuti,
care prind pe pelicula clipe de viata.
Inainte de toate, trebuie adaugat meritul incontestabil
al celor care au fondat cu multi ani in urma fotoclubul
aradean: oameni pasionati care au descoperit frumusetea
clipei insignifiante in trecerea ei.
Presedintele clubului foto, artistul fotograf Nelu
Scripciuc – a avut rabdarea, curajul si inspiratia
revigorarii clubului.
Rezultatul seriozitatii acestei activitati a dat roade
nebanuite, dovada expozitia de fotografie in care
au expus zece dintre cei mai buni fotografi ai clubului,
fiind prezenti cu un numar de 50 de lucrari.
Wilhelm Gombos – expert al asfintitului; un peisaj
in care amurgul curge, pur si simplu intr-o continua
risipire de arse lumini; portretul de femeie in lumina
de jar scoate in evidenta obrazul copt, privirea fierbinte,
elemente certe ale dorintei neimplinite, crescande,
in amurg. "Libertate" – reprezinta silueta
unui avion rasucindu-se in violenta unor nori albastrui-negri.
Fotograful a urcat pana spre piscuri – o lucrare in
care crestele ultime ale unui lant muntos sunt prinse
in ceata si fum noros, piatra si tarie cereasca.
Sorin Rechitan – bate la portile profesionalismului;
lucrari ca "Oracol", "Basm"
– un peisaj de o rara gingasie si frumusete –
case de munte, fanete si toporasi risipiti, prospetime
de primavara aproape palpabila.
Lucrarea "Nastratin" – prezenta
unui Hogea sugubat si istet care nu poate fi pacalit
si dat la intors.
Filip Rotaru – "Zi geroasa", fotografie
iesita din tipar, zgribulind privitorul: malul Muresului
prins intr-o seara de iarna geroasa, straluminata
de perdele invizibile de fulgi.
Bancile albastre, singuratice, prinse intr-un pospai
de alb geros – readuc imaginea melancoliei de iarna.
Ramone Ziegler, aflata la inceput de drum…fotografic
aduce doua subicete interesante si sensibile: "Prima
zi…", o vitea cu "prunca vitelusa"
in prima zi de viata alaturi de mama ei.
Se surprinde linistea, cumintenia, resemnarea in fata
sortii. "Fereastra" - deschide privitorului
imaginea naturii dezlantuite in verdeata si albastru
ceresc.
Dan Rusu – un fotograf al imaginii "matematice",
a liniei exacte in care culorile stiu, ca-ntr-un
mozaic subtil – sa se aseze la locul ei. Reprezentative
sunt "Laguna" si "Oland".
Matei Kurucz – un artist consacrat al imaginii nudului,
surprinde prin tematica cu adanc substrat, alaturi
de tonurile inchise, abisale ale trunchiurilor de
copaci din lucrarea "Intre copaci".
In spatiul dintre doua trunchiuri deparate unul de
celalalt se inalta, tacuta si semeata, turla subtire
a unei biserici.
Atat, pentru a spune totul. Foarte reusita este si
fotografia intitulata "Cu pofta"
– in care un barbat musca cu pofta dintr-un pormb
fiert.
O nota de deosebita maiestrie si intelegere a naturii
se observa in lucrarile "Dupa ploaie"
– o simpla frunza enorma, lunguiata, de un verde –
smarald peste care picaturile stralucitoare de apa
formeaza perle greu de imaginat de ochiul profan.
Lucrarea number one se numeste "Gingasie"
– palarioare stravezii de ciupercute, fotografiate
de la "inaltimea" piciorusului, ciuperci
urcatoare, catarate pe un muschi al vreunui trunchi
de copac.
Alin Totorean- fotograf indreptat spre lumea aspra
si exotica a Mongoliei: "Oyuna" –
o fetita mongola in lumina aspra a unui asfintit sau
imaginea simpla a unei iurte.
Frederic Barabas – surprinde toamna cu mai multe lucrari,
printre care cea mai reusita este "Semne de
toamna" – o frunza galbena, usor pervertita
spre rugina – amprentata in noroiul greu, spumos al
unei curande ploi. Iata expresia melancoliei tragice,
bacoviene.
Mircea Boran – este autorul, poate, a celui mai frumos
tablou: "Personaj de basm" – clipa
de liniste a unui cerb alb intr-un peisaj simplu,
in care imaginea fragilitatii si nevinovatiei taie
respiratia.
Nelu Scripciuc - artist al imaginii pe care o vrea
si o continua spre desavarsire si dincolo de ea.
Acest "dincolo" defineste lucrarile
expuse, prezentate intr-o maniera anti-Scripciuc:
"Furtuna" – scena shakespeariana
de imagine glisata, inviforata la propriu (ce tehnica!);
"Izvorul vietii" – o simpla tasnitoare
din care apa e prinsa in energia-i secreta; "Fantezie" – lucrare splendida
la "firul apei", un joc de imagini
si culori la limita dintre perfid si superb, o aiurare
vegetala, de fapt; "Miraj" – de neghicit: niste umbre
liniare, calde, intunecate, taiate de o linie de lumina
stravezie: trepte in semiobscur!... "Sfarsit" – lucrare laborioasa, cu
timp lung de expunere.
Imaginea vegetala, aeriana, transpusa in apa infiorata
de vant, intr-o anumita lumina.
Iata cum se poate descoperi perfectiunea divina cu
"porcaria moderna, digitala" – vorba
criticului de arta, Dan Lazarescu.
Cu alte cuvinte, o expozitie care face cinste locului
in care se afla.
Sau invers.
Felicia
R. Gheorghe - Observator Plus
Florian
Liber s-a pus sa cucereasca Canada
Artist
aradean, cu succes peste ocean "Craciun 2004: operele artistului plastic
Florian Liber, avand ca tema femeia sofisticata a
marilor metropole ale secolului XXI, plecand de la
modelul Salomeei (fiica maleficei Irodiade, printesa
Iudeii). Este continuarea istorica a controversatului
simbol biblic in societatea urbana.
Asa ca putem spune ca aveti programata o intalnire
cu o analiza de psihologie sociala, la cota vietii
metropolitane actuale.
Aceasta expozitie prezinta creatiile care fac parte
din colectia de arta Salome Metropolitaine"
- acestea sunt cateva dintre cuvintele cu ajutorul
carora celebra Galerie Art et Culture din Montreal
(Canada) invita publicul la expozitia artistului plastic
aradean Florian Liber, deschisa in aceste zile. Vizitatorii
vor descoperi un artist original, deschis lumii exterioare,
ce si-a multiplicat experientele artistice.
Student al Universitatii din Montreal, la Facultatea
de Arte si Stiinte, Florian Liber este un artist de
traditie europeana, care s-a format in domeniul artei
contemporane de mari maestri la Milano si Lyon.
Talentul sau inglobeaza atat pictura, cat si sculptura
si fotografia.
Operele sale artistice au fost expuse in Japonia,
Italia, Franta, Canada, alaturi de opere ce poarta
semnaturi celebre : Picasso, Miro, Appel, Riopelle.
Despre traseul parcurs de colectia sa "Salomeea
Metropolitana", Florian Liber ne vorbeste
in stilul sau cu totul aparte, inconfundabil:
"Vesperal de 2004 - Levant de 2005. Turneul «Salomeei
Metropolitane» Romania 2004 - Canada 2005 continua.
Printre meandrele occidentului american alienat; mitul
regenezei sau al Reciclarii americane este finantat
de vanzarea de Prozac.
Stiintele economice si marfa cumparata cu cartea de
credit au devenit cultura dominanta a societatilor
fara istorie.
Publicitatea mass-mediatica in calitate de sindrom
al insuficientei estetice a distrus sensul semioticii
literare, al limbajului plastic. «Prostul satului»
a evoluat intr-o masa de indivizi fara comunitate
numita «occidental mediu fara identitate».
Divinitatea este modelata si simulata stiintific de
catre clasa dominanta.
Metropolele americane fara metafora ca un spectacol
fara autor sunt parabola ultima a unui univers creat
de Kafka.
Avea dreptate Blaga... destinul omului este creatia.
Dar cine sa-l traduca sau sa-l promoveze stivuitor
« de mare» ganditor roman?
Istoria este facuta de trepadusi politici sau de un
biet ministru cu inteligenta capilara. "Sarbatori Fericite!".