Va
fi prezentat noul proiect al statiei CFR Ministrul
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei,
Miron Mitrea, se va afla astazi in Arad intr-o
vizita de lucru. Miron Mitrea va sosi in gara Arad
cu renul Intercity Sageata Albastra, la ora 3.08,
unde i se va prezenta noul proiect al statiei CFR.
Dupa discutiile pe aceasta tema cu autoritatile din
Arad, ministrul Mitrea va pleca la Timisoara. "In
Arad si Timisoara vreau sa vad doua lucruri: proiectele
pentru garile din aceste orase si stadiul lucrarilor
la constructiile ANL. Vom incepe programul de modernizare
a garilor importante pentru a le aduce a standardele
europene si trebuie sa analizam cu atentie proiectele
pentru statiile CFR astfel incat sa adoptam cele mai
bune solutii. Am ales o modalitate practica si rapida
de deplasare - Sageata Albastra, cu atat mai mult
cu cat din data de 30 martie vom introduce doua perechi
de trenuri Intercity pe relatia Cluj-Napoca-Oradea-Arad-Timisoara
Nord si retur", a declarat Miron Mitrea,
Ministrul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.
Incepand din 30 martie, distanta pe ruta Cluj-Oradea-Arad-Timisoara
va fi parcursa in patru ore si jumatate de noua Sageata
Albastra. Costul unei calatorii in conditii deosebite
de confort pe aceasta relatie va fi de numai 290.000
lei.
La aflarea vestii ca Miron Mitrea vine la noi in urbe,
in gara CFR Arad a fost forfota mare. Personalul responsabil
cu curatenia a fost pus la treaba pentru a pune totul
in ordine, iar boschetarii care isi duc veacul pe
aici au fost alungati.
Simona
Valan - Agenda zilei
Gusa
despre prefect: "Trebuie sa invete spiritul unei
organizatii democratice"
"Am
analizat unele declaratii pe care prefectul Dan Ungureanu
le-a facut in iesirile sale publice. Au fost si incorecte,
si de natura sa nu ii creasca prestigiul in cadrul
organizatiei" –
a declarat dupa Delegatia Permanenta de ieri a
PSD Arad Cozmin Gusa, secretarul general al partidului.
"Daca face ceea ce ii cere organizatia, inseamna
ca este disciplinat.Daca a fost pana acum
disciplinat? Nefiind membru de partid, cred ca nu
asa se pune problema. In general, nu cred ca a gresit
cu intentie; pentru mine, este foarte important ca
un om care greseste sa nu greseasca de doua ori la
fel… Cred ca domnul Ungureanu are un potential destul
de bun, cu conditia sa invete spiritul unei organizatii
democratice, unde deciziile se iau cu 51%, dar trebuie
executate si cu restul de 49% care nu sunt de acord".
Secretarul general al PSD a subliniat ca la ora actuala
Romania este guvernata politic, iar prefectul trebuie
sa tina cont de deciziile politice. Gusa a explicat
"greselile" lui Ungureanu prin lipsa
sa de experienta politica si a spus ca poate ar fi
fost mai buna numirea unui om politic in functia de
reprezentant al guvernului in teritoriu. "Stiti
insa ce situatie era la vremea respectiva, ce framantari
erau in organizatie"…
Pe de alta parte, Gusa a apreciat activitatea presedintelui
organizatiei, Dorel Popa: "Cred ca si-a facut
datoria, si si-a facut-o cu prisosinta".
Cazul Medintu, cu toate efectele sale, a fost discutat
in Delegatia Permanenta. Gusa a atras atentia asupra
nocivitatii cazului si a remarcat ca propunerile pentru
functiile politice trebuie tratate cu mare atentie.
Cotidianul Observator a dorit sa afle de ce numai
secretarul general ii trage la raspundere pe cei de
la Arad, in conditiile in care PSD-ul local poate
pierde teren din cauza masurile nepopulare luate de
Guvern, la Bucuresti. Judetul nostru este vitregit
de cei care conduc Romania, este pe primele locuri
la sumele varsate bugetului de stat si pe ultimele
pozitii la alocarea bugetului; din Capitala ni se
impune scaderea numarului paturilor de spital cu mai
mult de 150 fata de norma stabilita la Arad; suntem
somati ca numai 25% din serviciile medicale vor fi
decontate de Casa de Asigurari, desi aradenii sunt
buni-platnici. "Nu le-am dat explicatii celor
din organizatia locala. Stim bine limitele bugetului,
cunoastem urgentele Guvernului. Construirea bugetului
se face pe baza proiectelor si prioritatilor Guvernului.
Sistemul sanitar sufera inca dinainte de 1989, din
cauza modului in care fost construit. Restul
deciziilor guvernamentale tin cont de oportunitatile
pe care Guvernul le are. Din pacate, performantele
Romaniei, din punct de vedere economic, sunt scazute".
Andrei
Ando & Flavius Ghender - Observator
In
coma dupa ce i-au fost extrasi 14 dinti
Un
tanar din Arad a ajuns in coma la spital dupa ce un
medic stomatolog i-a extras 14 dinti deodata. Joi,
Ioan Budulean (20 de ani) s-a dus la un cabinet stomatologic
din localitatea aradeana
Gurahont pentru mai multe extractii. El ne-a spus
ca stomatologul i-a recomandat sa-i scoata toti dintii
cariati intr-o singura interventie. "Mi-a
facut analize si mi-a zis sa nu fac atatea anestezii
pentru ca se poate sa-mi scoata toti dintii cariati
odata. Medicul a sustinut ca, daca voi avea hemoragie,
imi da o injectie si se rezolva", ne-a povestit
Ioan Budulean. Imediat dupa extractie, tanarul a suferit
o hemoragie puternica, iar stomatologul nu a mai reusit
sa-o opreasca.
Budulean a fost transportat in coma la Spitalul Judetean
Arad. "A suferit multiple extractii pe ambele
arcade, iar pacientul suferea, in plus, si de anemie.
Am mai avut pacienti adusi dupa extractii multiple,
dar atat de multe nu am mai intalnit", a
declarat dr. Virgil Vasca, de la Sectia de Chirurgie
Buco-Maxilo-Faciala. Medicul care a realizat interventia
spune ca nu a stiut ca tanarul are anemie. "Am
fost convins ca sub medicatia specifica nu vor fi
complicatii. In plus, interventia a avut loc in cadrul
spitalului din localitate, tocmai pentru a se putea
interveni prompt la nevoie", a declarat medicul
stomatolog Tiberiu Oancea.
Tanarul si-a revenit din coma in cursul zilei de ieri,
dar va ramane internat cateva zile si nu va putea
sa manance normal pana cand nu i se vindeca maxilarele.
Sorin
Trocan - Evenimentul Zilei (Editia de Vest)
Holograf,
" Pur si simplu"
Membrii
trupei HOLOGRAF au sustinut miercuri, in Clubul Laser,
o conferinta de presa, cu cateva ore inainte de concertul
de la Casa de Cultura a Sindicatelor. Cu nou album,
"Pur si simplu" trupa in plina ascensiune
adauga un plus de maturitate in cantecele lor. Albumul
va fi promovat in cadrul unui impresionant turneu
prin tara, desfasurat in trei etape prima tocmai a
fost inceputa si cuprinde 20 de orase (Aradul fiind
al doilea), a doua va avea loc in aceasta vara, in
10 orase, iar a treia - in toamna acestui an, prin
20 de orase. Productia albumului si turneul national
este sprijinit de partenerul HOLOGRAF, compania Alexandrion
Grup Romania.
La conferinta de presa, membrii HOLOGRAF Dan Bittman,
Edy Petrosel, Mugurel Vrabete, Tino Furtuna si Romeo
Dediu - s-au intretinut cu reprezentanti ai mass-media,
intr-o atmosfera relaxata, povestind despre ei, despre
noul album, despre muzica lor si a altora, acum, in
Romania. Iata cateva crampeie din povestile celor
de la HOLOGRAF:
* Ne-am trezit oameni maturi, cu experiente si sentimente
acumulate, si o data la un an sau doi, reusim sa scoatem
un album care sa reflecte aceste evolutii.
* Fara sponsori, in muzica romaneasca, e greu sa faci
turnee nationale, sa iti promovezi muzica, sa canti
live pe scena. In mod normal, un bilet la un concert
ar trebui sa coste 500 000. lei.
* Sursa noastra de inspiratie: viata si oamenii cu
care intram in legatura.
* Showbiz-ul traieste si din eschibitionism si din
valva care se face in jurul artistilor. Dar daca e
sa ne gandim la esenta unor probleme, cum ar fi drogurile,
o spun clar: drogurile nu sunt o treaba buna.
* Daca, in calitate de producatori, o sa promovam
o trupa, o sa pornim de la respectul pentru artist.
Din pacate, multi producatori nu cred in artistii
pe care ii promoveaza.
* Noi de ani de zile facem doar albume. Nu single-
uri. Pentru ca un album este o lume. De aceea, muzica
noastra trebuie ascultata si reascultata, descoperita
si redescoperita.
* Dupa piesa "N-am iubit pe nimeni asa cum
te-am iubit pe tine", difuzata in prezent
la radio si televiziune, urmatoarea piesa promovata
va fi "Dragostea mea va fi doar a ta".
Ieri seara, la Casa de Cultura a Sindicatelor, trupa
HOLOGRAF a sustinut un excelent concert care a cuprins
atat piese de pe cel mai recent album, cat si succese
mai vechi ale trupei, de pe albume ca "Holografica",
"Undeva departe".
Intr-adevar, dupa cum remarca Dan Bittman la
conferinta de presa, trupa a reusit sa stranga noi
si noi fani, de la copii pana la parinti.
C.
L - Adevarul
SOARTA
ARTISTULUI SI A OPEREI SALE
Daca in faurirea operei artistul
este principalul responsabil, care trebuie sa o construiasca
cu tenacitate, invingand toate adversitatile, cautandu-si
un limbaj propriu, creionand un mesaj real, pentru
a-si duce la capat menirea sa demiurgica, rezultatul
trebuie preluat si promovat de factorii responsabili
ai societatii, in folosul acesteia.
Asternem aceste randuri in prejma comemorarii unui
deceniu de la trecerea in randurile celor drepti a
celui care a fost pictorul Nicolae Chirilovici, pentru
a-l pastra in memoria celor care l-au cunoscut si
pentru a-l prezenta celor ce nu au avut prilejul de
a lua contact cu creatia sa. Referitor la aceasta,
Viorica Guy Marica remarca in 1957 : "(Chirilovici)....a
ajuns la o maturitate in interpretarea culorii, ce
ii ingaduie sa realizeze simfonizari profunde. Cromatica
sa a devenit atat de complexa si de subtila, incat
adesea ne uimeste ochiul", iar mai tarziu,
istoricul de arta Horia Medeleanu l-a categorisit
drept "unul dintre cei mai mari pictori ai
vestului tarii". Lucrari semnate Chirilovici
se afla in colectii de stat si particulare din tara
si colectii private din Italia, Germania, Ungaria,
Elvetia, Austria, Olanda, Anglia, Israel, Canada,
SUA.
Artistul s-a nascut la Ujgorod (azi in Ucraina) in
8 iulie 1910. Si-a inceput studiile cu pictorul academic
Frederich Balla si Marcel Olinescu la Arad, continuandu-le
in cadrul Scolii de Arte Frumoase de la Baia-Mare
(1930 – 1932). A debutat la Arad, in 1932, intr-o
expozitie organizata in comun cu Petru Feier, dupa
care a participat la toate expozitiile aradene de
grup. Dupa 1945 a fost prezent in expozitiile
colective aradene, dar si la cele de la Timisoara,
Bucuresti, Oradea, Baia-Mare, Odobesti, Petrosani,
Alba-Iulia sau in Ungaria la Bekescsaba (1971) si
Szarvas (1972), in Iugoslavia, la Subotica, Zrenianin
(1974) si Ecka (1979).
Expozitii personale au avut loc in 1937, 1961, 1967,
1972, 1978, 1985 la Arad, in 1961 la Timisoara si
retrospective in 1996 si 2000 la Arad, in 2001 la
Oradea si Baia-Mare.
Pentru ca ne-am oprit la Baia-Mare, folosim ocazia
de a consemna cateva constatari si luari de atitudine
ale unor oameni de cultura baimareni din domeniul
plasticii, cu prilejul retrospectivei Nicolae Chirilovici
din celebrul centru artistic in care s-a format. Aceasta
pentru a ilustra ideile legate de soarta creatiilor
artistice.
Dupa ce Adriana Pantazi – istoric de arta la Muzeul
aradean – a prezentat documentat viata si activitatea
lui Chirilovici, numindu-l "cel mai baimarean
dintre aradeni", Ioan Igna, directorul de
atunci al Muzeului de Arta local, desemnandu-l "baimarean
autentic", spunea intre altele ca atunci
cand e vorba de achizitii de opere de arta, "este
dezolant sa afli cat de putini bani sunt rezervati
culturii."
Tiberiu Alexa – muzeograf, critic si istoric de arta
– categorisind expozitia drept "eveniment
al anului", s-a referit si la lipsa unei
sinteze a fenomenului plastic romanesc, la lipsa monografiilor,
a unei ierarhizari a valorilor, lucruri pe care altii
le-au realizat. Spunea tot dl.T.Alexa ca intr-o publicatie
prestigioasa din Franta, de acum vreo sase ani, artei
romanesti din secolele XIX-XX ii reveneau 12 pagini,
in timp ce arta maghiara beneficia de 60 de pagini,
din care 13 pentru bibliografie. "Vina e in
noi", afirma scurt si concis criticul baimarean.
Tot el zicea ca noi "publicam putin in limbi
de circulatie, iar ce publicam in romana este mai
mult sau mai putin amendabil... am ramas la discursul
suparat al anilor 50, cand unul dintre marii artisti
– dascali precum George Demetrescu Mirea era etichetat
"dusman de clasa", pictor al burgheziei.
In anul Brancusi, nu s-a facut nimic semnificativ
pentru fenomenul Brancusi (singurul roman care a inventat
un sistem), doar pentru elita politica si cea financiara
din zona Coca-Cola".
La randul lui, Ioan Igna, facea o comparatie: "Daca
Muzeul baimarean va fi doar coparticipant cu 11 lucrari
din Scoala de la Baia-Mare la Nürnberg, la manifestarea
din noembrie (2001) "Colonii de artisti din Europa"
cu titlul "Sub semnul campiei si a cerului",
Centrul Cultural Maghiar din Berlin va organiza in
tomna ( a aceluiasi an 2001) o mare expozitie de pictura
baimareana".
Pe baza unei solide documentatii, Tiberiu Alexa a
afirmat necesitatea realizarii unei piramide a valorilor
in arta romaneasca, incheind cu: "E remarcabil
efortul pe care il facem sa intram in Europa. Va veni
oare si momentul integrarii in Romania ?"